2024. április 24. (szerda) -

1$
= 4.6567 lej

Újabb csapat Brüsszelben

Brüsszel… egy szóval a csodás gótikus város Belgium szívében. Nem hittem volna soha, hogy egy idegen várost ennyire meg lehet szeretni 3 nap alatt. Szeretetemet elnyerte pontosan 2016 Márciusának 16. napján, pontosan 6 nappal azelőtt, hogy a megrettentő robbantások érték volna a várost. Megszeppentem. Hogy lehet egy ilyen gyönyörű helyet tönkretenni? Ilyen csodás embereket pusztítani? Röviden kitértem erre, hogy őszinte részvétem kifejezzem az ügyben érintett családok, emberek iránt. Még mindig nem tudom elképzelni, hogy minek köszönhető az a csoda, hogy épen, egészségesen hazaértünk. Békét neked, Brüsszel.
2015 nyarán, mint ahogy az már szokássá vált, a Besztercei MADISZ megszervezte a 12. Megyei Ifjúsági Tábort Oláhszentgyörgyön. Az eseményen mindig szívesen részt veszek, lassan 3 éve. A tábor kulcsszava a Közösség. Csodálatos közösség alakul ki mindig, amikor a szokásos csapat egy helyre kerül. Mindig is úgy éreztem, hogy ennek a közösségnek az összetartója a buzgón munkálkodó Zoltán- Sípos Tímea, aki mindig mindenkit *bogarának* tekint, és nem volt még olyan pillanat, hogy szükség lett volna rá, és ne lett volna ott. A tábor folyamán egyszer bejelentették, hogy a következő tevékenység egy akadálypálya lesz, és a csapat aki nyer, az egy 3 napos kiruccanást nyer Brüsszelbe, Sógor Csaba, az RMDSZ európai parlamenti képviselő jóvoltából. Ez egy nagyon távoli célnak tűnt még annak idején, nem is mertem rá gondolni, hogy pont az én csapatom lessz az, amelyik majd a brüsszeli levegőt szívhatja. Pedig pont az lett. A legboldogabbak voltunk.

Március 15-én éjjel, magyarságunk ünnepén türelmetlenül utaztunk vonattal Bukarest fele, ahonnan másnap a repülőnk indult. Mindenki arcán látható volt a kalandra vágyás, a boldogság. Összebarátkoztunk, mert Madisz-táboros létünkre olyan nincs, hogy nem barátkozunk össze. Kiváló kis csapat lett belőlünk, Antal Attila, a besztercei Andrei Muresanu Főgimnázium aligazgatója, és Vaida Szilárd, besztercei tornatanár kovácsolt össze minket még jobban. A repülés 2 és fél órát tartott, utána pedig megérkeztünk a Brüsszeli South Charleroi repülőtérre. Már a levegő is más volt. Finom csokoládéillatú belga levegő. A Maison du Dragon –hoz érkezünk. Pompás szálloda, világunk sokszínűségét tükrözte a sokféle vendég, aki itt megszállt velünk egy időben. A legérdekesebb dolog számomra az volt, hogy akárhányszor beléptünk, a recepciónál egy tálcán mindig ínycsiklandó csoki tornyosult. Belga csoki.

Első  este várost néztünk, és az ölében ültem Charles Bruls  polgármester szobrának.  Megcsodáltuk a Grand-Place-et (Grote Markt), a Broodhuist, és a többi főtér környékén lévő fontos épületet. Brüsszel jellegzetességeit láttuk, „a pisilő fiucskát”, „a pisilő kislányt” ( a feministák jóvoltából) és egy nagyon finom vacsorában volt részünk a Chez Leon étteremben, ahol megkóstolhattuk a rákot, és a brüsszeli sört. Azon este találkoztunk előszőr Sógor Csaba úrral, aki nagyon örült nekünk. Ezeket követve, visszamentünk a szállodába, és egy fárasztó nap végére érve, egy jót aludtunk.

A második napon, a reggeli után jött az izgalmas parlament-látogatás. Érdekes interaktív bemutatóban volt részünk, minekutána átmentünk a Parlamentáriumba, ahol az Európai Unió múltjába, illetve jövőjébe tekinthettünk bele. Ebéd a parlament ebédlőjében volt, ezek után pedig várost néztünk, vacsoráig. Ebben az időben láthattuk  az Atómiumot, a Mini-Európát, a Hangszermúzeumot, illetve a királyi palotát. Este egy újabb pompás vacsorában részesültünk a Magic Rubens-ben ahol, incsinyklandó hal volt a menü. Az este pakolással zárult, és másnap visszautaztunk országunkba. Hálásak vagyunk, hogy részesei lehettünk ennek a csodálatos kirándulásnak, és főleg hálásak vagyunk amiatt, hogy itthon lehetünk, épségben. Ezúttal is köszönetünket fejezzük a Besztercei MADISZnak, az RMDSZ Beszterce-Naszód megyei szervezetének és Sógor Csaba, EP képviselőnek, akik által részt vehettünk e mesés élménykiránduláson.